Stránky

7. května 2017

JARNÍ WROCLAW

Zdravím!
Ještě v dubnu jsem navštívila Wroclaw- jedno z největších a nejstarších měst Polska. 
Ve Wroclawi jsem byla poprvé a musím říct, že mě to město fakt mile překvapilo. Město je to velmi různorodé, středověké stavby se v některých místech mísí s moderní zástavbou a (i když by to snad nikdo neřekl) celé to vypadá zajímavě.

Po celé Wroclawi je rozmístěno asi sto sošek skřítků. Jsou všude- na chodnících, na parapetech, na schodech,... stačí umět hledat. Já jich napočítala něco kolem třiceti, pak mě to přestalo bavit. :D Musím ještě dodat, že každý skřítek vypadá jinak. Takže po celém městě je poschováváno sto originálů. Příště najdu všechny. Fakt.

Naším prvním cílem byla Wroclawská ZOO. Takhle vypadala budova, ve které byla akvária s exotickými rybami, medůzami, rejnoky a želvami. Hrozně mi to připomínalo vídeňskou ZOO, ale tady se mi líbilo o trochu víc. Omlouvám se ti, Vídeň.



Po asi hodině a půl jsme se přesunuli do centra města. Jako první jsme navštívili místní trh.
Dá se tam koupit jídlo, nebo nějaký ten textil.
A bylo to asi nejvíc tumblr místo, který jsem za poslední měsíc navštívila. Škoda že nemám žádné fotky. Jsem prostě stydlivý turista. :D Představte si velkou, starou, opuštěnou fabriku. A v ní stánky s různými věcmi. V obou patrech. Epický? Jo. Podařilo se mi ulovit sněžítko- uvnitř je Wroclaw a na podstavci jsou vyobrazení skřítci. To byl asi nejlepší nákup. :D

Pokračovali jsme klikatými uličkami a míjeli spoustu restaurací. Zaujalo mě to. Nikde jsem neviděla třeba obchod s oblečením, papírnictví nebo bar. Každá ulice vypadala nějak takto: restaurace, restaurace, restaurace, kavárna, restaurace, restaurace, pizzerie.


Po nekonečném chození, ztracení se a brzkém nalezení se, jsme se šli najíst, nakupovat, vyfotit pár fotek... Typický turistický věci. Chápem Moňo. Wow.


Celkově si myslím, že to byl hodně podařenej výlet a ráda se do Wroclawi co nejdřív vrátím. Je to úžasný místo a navíc je záhadně ukryté před turisty. Nevím proč, ale líbí se mi to. Nemám ráda davy lidí a v tomhle ohledu je Wroclaw úplně ideální. :)


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuju za komentář! :)